Jeziórko Kazimierz Sączkowo – relaks

Jeziórko Kazimierz to łowisko położone w Sączkowie niedaleko miejscowości Bucz(woj.Wielkopolskie). Jezioro ma ok. 20 hektarów, średnia głębokość ok. 4m, najgłębsze miejsce ok. 12m. Jest to łowisko komercyjne na którym nie potrzebujemy zezwoleń PZW. Dominująca ryba to karp, można złowić amury, karasie, liny, leszcze jak również ryby drapieżne, sum, szczupak, okoń. Więcej informacji tutaj

21.07.2015r. wybraliśmy się z teściem na powyższe łowisko w celach…. wypoczynkowych 🙂
Nie jestem karpiarzem, do Sączkowa pojechałem poleniuchować i wypocząć. Ostatni raz byłem nad tym jeziorem 2 lata temu, największą rybę którą tam złowiłem to karp 6,500 kg. Miałem zamiar zarzucić zestawy, rozsiąść się wygodnie w fotelu i delektować się otaczającą przyrodą. Przy okazji poczuć hol większej ryby.

Pogoda tego dnia była przyjemna, od rana troszkę popadało ale już po 30 min wyszło słońce i wiał lekki wiatr. Temperatura ok. 24’C.

sączkowo, zanęta na karpia, łowisko sączkowo, przynęta na karpia, blog wędkarski, wedkuj z dominikiem, tripod, karpiówka, stojak

Zanętę którą przygotowałem była najprostszą z możliwych. Zanęta dedykowana na karpia zmieszana z słodką kukurydzą i solidnie domoczona wodą, konsystencja wyszła ciężka ale nie gliniasta.

sączkowo, zanęta na karpia, łowisko sączkowo, przynęta na karpia, blog wędkarski, wedkuj z dominikiem, zanęta na karpia, sprężyna

zanęta na karpia

Przygotowałem 3 zestawy:
żyłka główna 0,30mm, sprężyna z wbudowanym obciążeniem, przypon z plecionki i hak z łopatką nr. 8, przynęta  kukurydza.
żyłka główna 0,30mm, sprężyna z obciążeniem z rurką antysplątaniową, przypon z plecionki, hak 8 z włosiem, przynęta kulka proteinowa zielona fluo
żyłka główna 0,30mm, obciążenie z oliwką zamocowana do systemu z agrafką na rurce, hak z włosiem, przynęta „kiełbaska” z kukurydzy

sączkowo, zanęta na karpia, łowisko sączkowo, przynęta na karpia, blog wędkarski, wedkuj z dominikiem, kiełbaska z kukurydzy

„kiełbaska” z kukurydzy

Na łowisku byliśmy o godzinie 5.30. Pierwsze branie mieliśmy po kilkunastu minutach. Wędkowaliśmy do godziny 11.00. W tym czasie złowiliśmy kilka karpików do ok. 1,5kg. Jednego karpia ok. 2,5kg i kilka leszczy. Najwięcej brań mieliśmy do godziny 8.30 gdy było jeszcze pochmurno, gdy wyszło słońce brania były już sporadyczne.

Naszym celem był wypoczynek i cel został osiągnięty  🙂 Łowisko Sączkowo położone jest w spokojnej okolicy, jest miejscem bardzo malowniczym i urokliwym. Jeżeli chodzi o karpie, to krążą historie o karpiach grubo powyżej 15kg, czy to prawda? Tego nie wiem. Najczęściej łowione są karpie w granicach 1,5kg do max 3kg. Sporadycznie trafiają się ryby od 5 do 8kg.

Dominującą przynętą jest kukurydza, wynika to z tego, że to najczęściej stosowana i najbardziej pospolita przynęta do której ryba została najprawdopodobniej przyzwyczajona. Mogę polecić to łowisko każdemu wędkarzowi jak również wszystkim osobą chcącym wypocząć w malowniczym zakątku na łonie natury.